HTML

Lityó aka LP Cox megmondja, mi újság

A blog eredetileg azért jön létre, mert 9 hónapos gyakorlatra utaztam Törökországba, Denizlibe. Innen bárki értesülhet arról, hogy vagyok, mivel telnek a napjaim, illetve milyen is az élet itt magyar szemmel.

Friss topikok

  • Szegedi Kadarka: Veh,veh, veh na mi van mán na? Péter neked külön kérvényt kell benyújtani, hogy írjá már vmit?Neee... (2009.11.02. 13:41) Magyar vagyok, meg túrista (jó sok képpel)
  • Szegedi Kadarka: @LP Cox: Nyomjad Krisz Rudi jócskán törd át a csendet!Még,még,még!Veh... (2009.09.21. 23:04) "Törd át a csendet" :D
  • Szegedi Kadarka: Na, hogy művelt és választékos viharsarki gyerek legyek... Na mi lesz mán?He? (2009.09.14. 23:04) Egy röpke hét
  • Szegedi Kadarka: @LP Cox: ez a titkos amatőr borász állnevem, de ezt légyszi ne áruld el senkinek! (2009.08.26. 16:37) Ramazuri
  • LP Cox: @dobijani: Jóvan, én is tekertem a padlófűtéscsövet lefele fusiban. :D Úgylátszik ezekkel a hajlék... (2009.08.21. 17:47) Kulcskérdés, Isztambul, meg a vezetékgyár

Linkblog

Birkabél

2009.08.06. 17:46 :: LP Cox

Ma volt egy kis felhősödés, szal pár másodpercre eltűnt a nap. Így szerintem most nem lehet több 38 foknál. :D Azért kezdek megint az időjárással, mert azt egyenlőre nem nagyon szoktam meg. A másik a lakás, amibe tényleg nem túl jó hazamenni, mert... Hát nem tom máshogy mondani, kurva undorító. Majd kezdünk vele valamit, mer ez nem állapot. Meg tudjátok szar olyan izzadságszagú ágyneműben aludni, ami még sosem volt kimosva... Gelének a komfortja itt szerintem kiköszörülhetetlen csorbát szenvedne. veh Na de ezzel egyenlőre tényleg nem tudok mit kezdeni... By the way, a törökök védelmében. Ez nem általános. Csak a legénylakások legaljasabbikában kempelek most. :D

Mivel ma sem történt semmi említésreméltó, csak annyi, hogy megint pénzt kellett váltanom, beszélek kicsit a török kajákról, mer úgy vettem észre, hogy van rá egy kis igény. :D
Azt kell mondjam, igazán jókat ettem eddig. Első nap ragaszkodtam hozzá, hogy valamiféle kebabot toljunk, mert arra voltam talán a legkíáncsibb. Szóval elmentünk egy kebab-étterembe, ahol elég nagy választék volt. Egy alapabb fajtát kértem, kb. 800HUF-nak megfelelő áron osztogattják. Itt szokás, hogy ha akárhol eszel valamit, előételnek hoznak vmi salátát, kis pitával, vagy valami. Az ingyé van. Vagy ha azt nem, akkor ingyen hoznak savanyúságot. Ez jó móka. És általánosságban még az igaz, hogy jócskán fűszeresek a kaják. Az őrölt pirospaprikát előszeretettel borogatják bele mindenfélébe. Ez egy magyarnak igazán nem nagy kihívás. :D
Szal vissza a kebabhoz. Két hurkányi darált fűszeres pácolt marhafasírt, hozzá savanyúság, meg az a fűszeres rizs, ami kb pont olyan ízű, mint szegeden a Chili grillben van. Összességében nagyon finom. A zöldségköretekben leginkább paprika és padlizsán van grillezve. Itt például adtak egy egész grillezett erőspaprikát... Na az brutál volt. :D
Van tényleg jósokféle kebabjuk, döner kebabot még nem próbáltam, mert nem nagyon gyorskajázgatunk. De mind marhahúsból van. Az a legkedveltebb hús errefelé, meg a bárány. Disznót ugye nem esznek, a csirkés kajákra meg azt mondják, hogy nincs benne hús. :D
Az irodához közel van egy gyorskajálda, olyasmi, mint a Tündérkonyha, csak kisebb. Ott mindenfélefajta finomságot meg lehet kapni, húsokat, zöldséges kajákat, salátákat, és elég olcsó is. Ott ettem köftét, ami szintén nagyon tipikus kaja. Ez egyfajta húsgombóc, szintén többféle elkészítési móddal. Ezt is csak dícsérni tudom. :) És itt, ha az ember úgy kívánja, nyomhat mondjuk egy közepes adag görögdinnyét is 130 forintért, vagy baklavát, amit még nem kóstoltam itt, de meg fogom, mert otthon ízlett. :D
Italok terén nem sok extra van, isszák a Coca termékeket, de az viszonylag drága itt. Kb otthoni szinten vannak. Híres a török kávé, de a tea. Ezeket sem kóstoltam még. Basszus, még csak négy napja vagyok itt. hehhe Amit kóstoltam, az az Efes. Na, az egy kurvajó helyi sör. 5%-os, és mocskos finom báeg. :D Jah, amúgy alkoholizálnak, lehet kapni vodkát, whiskey-t, mindent. Asszem csak a ramadam alatt nem isznak (ami amúgy augusztus vége felé lesz), és persze csak a vallásosok. Amire nagyon rávannak még kattanva, az az Ayran. Ez egyfajta joghurtital, tényleg nagyon finom, bár szokatlanul sós. Mintha valami folyékony fetát innál, vagy nemtom. :D
A tegnapi vacsorára külön kitérnék, mert az... Na! Rexnek módosítani kellett a repjegyét, ezért bementünk a Türkish Airlines-hoz, amivel szemben van egy éttermecske. Ilyen faházas-szénnel sütős sztájl, ahol nem lehet mást enni, csak kokoreç-et. Rex nagyon meg akarta kóstolni. Megkérdeztem mi az. Először azt mondták, hogy nem akarom én azt tudni, de győzködtem őket. Csak körülírni tudták, hogy ahonnan a barinak a szar jön, abból van. veh Szóval a kokoreç birkabelet jelent. :D Na mondom, egyszer élünk, leszarom. :D Végülis nálunk is megeszik a pacalt, a kolbászt mi is bélbe töltjük, szal ez se barbárabb dolog. :D Mivel úgy gondoltuk, h kicsi adag, rögtön kettőt kértünk fejenként. :D (Mondjuk kár volt. :D) De az árból legalább alkudtunk egy kicsit. Úgy néz ki a dolog, hogy megsütik grillen, belerakják egy fél kenyérbe, szóval szenvicsszerű a cucc. Na ebből jutott nekem kettő. veh Az íze nem olyan jó, mint amilyen rossz. :D Oké, nem igaz, tényleg ehető, nincs szar íze. :D Kicsit csontvelő szerű az íze, meg az állaga is, csak montha vmiféle húsdarabok is lennének benne. Gokhan szerint elég szarul volt elkészítve, sokkal finomabbnak kellett volna lenni. Nos, whatever, nem biztos, hogy újra meg fogom kóstolni. :D Na ennyit a konyháról...

Sokmás érdemlegesről tényleg nemtok most beszámolni. A taiwani csajok hazamentek, mondták, hogy "See you", hát sztem nem lesz see you, de ki tudja. :D Az egyik elkérte az email címem, meg majd bejelöl fészbúkon... Tegye! :D
Tervezzük, hogy hétvégén kicsit felfedezzük Denizlit Rexxel, bazározunk kicsit. Öltönyt akar venni, mert 60 líráért (1 líra = kb. 131 forint) itt jóminőségű öltönyt lehet venni. Ez azért van, mert vagy 20 textilgyár van itt.
Ezenkívül átmegyünk majd egy másik kéróba látogatóba a többi gyakornokhoz, mert nekik van mosógépük. veh

Na güle güle! (Ez elköszönés. :) Amúgy a szervusznak itt jó sok formája van. Máshogy köszön el, aki megy, máshogy aki marad, és egy harmadik féle, ha érkezésről van szó.)

2 komment

Címkék: sör kultúra konyha étel meleg ital törökország ayran kebab köfte efes denizli kukurec

A bejegyzés trackback címe:

https://lpcox.blog.hu/api/trackback/id/tr961293076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szegedi Kadarka 2009.08.10. 14:05:11

Aloha!
Remekek az írásaid eperkutyus!Majd jól figyelem vacc up vid jú!
Raklap szerencsét a melóhoz!
Ja és küldeném neked ezt a számot http://www.youtube.com/watch?v=X1Jso7yqPD8!
Szücsi

LP Cox 2009.08.10. 14:30:37

Köszönöm kedvességed István, a videót külön. A zenét már hallottam jópárszor, de még most is nagyon szórakoztató. :P
süti beállítások módosítása